“Ik vind Vitura een interessant concept en geloof ook in de kracht van de natuur om mensen gezond te maken en te houden,” aldus Sjaak van Heukelum, manager Innovatie bij Achmea. “Daarnaast is er rond de zorg behoefte aan meer ondernemerschap en innovatie. Daarom ondersteunen we dit initiatief van harte met onze kennis, expertise en ons netwerk.”
Achmea is de grootste verzekeringsgroep van Nederland. Met ruim 17.000 medewerkers biedt ze bedrijven, instellingen en particulieren onder andere een breed pakket verzekeringen, zoals zorg-, schade-, pensioen- en levensverzekeringen. In zorgverzekeringen is Achmea marktleider.
Tijdens de verschillende gesprekken die ik voerde met Sjaak van Heukelum bleek al snel een klik. Ook hij zoekt naar vernieuwing door nieuwe verbindingen te maken. Voorbeelden daarvan zijn Myler en GoedGenoeg. Myler is virtuele gemeenschap voor kleine zelfstandigen. Op dit platform staan klussen en kunnen ZZP-ers hun netwerk uitbreiden. Samen met dit netwerk is in co-creatie nagedacht over wat ZZP-ers nu écht nodig hebben. Daar is het verzekeringsproduct GoedGenoeg uit voortgekomen.
Ook Vitura houdt zich niet puur met “de zorg” of “de re-integratie” bezig. We maken juist nieuwe verbindingen, zodat er een oplossing ontstaat. In deze verbinding zit de vernieuwing. En uiteindelijk hoort daar ook een passend business model en de juist partners bij. Dit is de stap die ook Vitura nu aan het maken is.
Op dit moment onderzoeken we samenwerkingsmogelijkheden met een aantal partijen. SHFT ontwikkelt Vitura en werkt aan de realisatie van het eerste Vitura VitaliteitCentrum. SHFT zoekt partijen waar dit concept als nieuwe dienstverlening kan landen. Met de steun van Achmea zijn we in ieder geval weer een stap verder bij de realisatie van het eerste Vitura VitaliteitCentrum.
Bert van Helvoirt (bert@shft.nl)